Overwatch nieuwste hero 30: Baptiste

Laatst is er weer een nieuwe hero gekomen in Overwatch: Baptiste. Baptiste is in de support categorie. Of terwijl het is een healer. Baptiste heeft een famas met 45 kogels in het magazijn en het is een Hitscan dat betekent dat hij mensen in de lucht zoals Pharah makkelijk kan raken. Aan de andere kant heb je de healing kogels waarmee je je teamgenoten kan healen. Het zijn een soort healing granaten die je met een boog schiet en dat doet 60 healing, maar het kan niet jezelf healen.

Abilities

Baptiste heeft twee abilities. 1 daarvan is een healing abilitie waarmee je jezelf en teamgeoten om je heen langzaam 150 hp healt. Het is handig te gebruiken in een teamgevecht maar gebruik hem niet voor je eentje. Met zijn andere abilitie zet hij een soort veld neer waarmee iedereen die in dat veld staat niet dood kan gaan mensen die er in staan kunnen wel damage krijgen maar hun hp gaat dan niet lager dan 40 hp het veld kan worden vernietigt. Het veld wordt bestuurt door een apparaat dat apparaat heeft 250 hp. Met die abilitie kan je veel andere specials overleven zoals D.va’s Self-Destruct en zowat alle specials die damage doen. Hij heeft ook nog een Passive abilitie: als hij chroucht dan laad hij zijn Exo Boots en daarmee kan hij heel hoog springen.

Zijn special is een vierkant en alle kogels die er doorheen gaan worden 2 keer zo sterk. Hetzelfde geld voor de healing dat wordt ook twee keer zo sterk. Zijn special is handig te gebruiken wanneer je team met zijn alle op een kluitje staan dan kan iedereen door zijn special schieten. En daarna verder met de payload of objective.

Zijn wapen vind ik niet zo sterk het is ongeveer even sterk als dat van lucio. Zijn veld dat je niet dood kan gaan is heel sterk en handig als je een objective moet pakken. Bastion en Widowmaker zijn niet zo goed tegen Baptiste want zij kunnen mensen snel doodmaken maar door Baptiste zijn veld kan je het overleven. Een groot nadeel is dat de cooldowns van zijn abilities heel lang duren ongeveer 15 seconden. Zijn healing is niet super sterk maar wel voor een groep en het is een nadeel dat je niet jezelf kan healen. Sombra is goed tegen hem want zij kan het veld waardoor je niet dood kan gaan hacken en dan werkt het niet meer. Hij is nu nog niet live gelanceerd maar nog in de PTR.

Andere veranderingen

HERO UPDATES

ANA

NANO BOOST
  • Healing van Nano-Boost van 300 tot 250

DOOMFIST

RISING UPPERCUT
  • Cooldown van 7 tot 6 seconden
SEISMIC SLAM
  • Cooldown van 7 tot 6 seconden

HANZO

SONIC ARROW
  • Detectie bereik van 7 tot 9 meter

JUNKRAT

FRAG LAUNCHER
  • Impact damage van 40 to 50
RIP-TIRE
  • Special wordt nu 10% zo sloom opgeladen

LÚCIO

AMP IT UP
  • Speed Boost snelheid van 70% to 50%
CROSS FADE
  • Speed Boost effect van 30% to 20%
SONIC AMPLIFIER
  • Soundwave wordt nu geteld als een assist
WALL RIDER
  • Speed buff van 20% to 40%

MCCREE

Developer Comments: After reducing armor’s effectiveness for all heroes, Fan the Hammer doesn’t need to deal quite as much damage. Increasing Deadeye’s damage after being locked on for a bit makes it more effective when attacking high health, static targets (like barriers) and heroes with over 250 health. It will not impact how dangerous this is for heroes under 250 health.

FAN THE HAMMER
  • Damage omlaag gegaan 55 to 50
DEADEYE
  • Damage per second increased from 275 to 550 after locking onto targets for 1.5 seconds

MEI

Developer Comments: Increasing the damage of Mei’s primary fire should make her Freeze and Icicle move combination more potent. Making the pillars on Mei’s Ice Wall easier to destroy means less waiting for the wall to disappear on its own and more opportunities to counter it.

ENDOTHERMIC BLASTER
  • Primary fire damage increased from 2.25 to 2.75 (45 to 55 damage per second)
ICE WALL
  • Health reduced from 500 to 400

MOIRA

Developer Comments: These minor changes make Moira’s passive healing effect on Biotic Grasp slightly more effective when topping off an ally’s health.

BIOTIC GRASP
  • Heal over time duration increased from 3 to 4 seconds
  • Total healing increased from 50 to 65

ORISA

Developer Comments: As a defensive tank, Orisa can have trouble pushing forward with the team. Allowing Orisa to move faster while firing should make it easier to apply pressure on the enemy team and use her barrier in proactive ways.

FUSION DRIVER
  • Movement speed penalty while firing reduced from 50% to 30%

PHARAH

Developer Comments: This change sets the Rocket Launcher’s minimum damage to where it was before we rebalanced its direct impact and explosive damage in a recent patch.

ROCKET LAUNCHER
  • Minimum explosion damage increased from 16.25 to 20

REAPER

Developer Comments: A recent change that increased Reaper’s healing while he dealt damage was a bit too strong, sometimes making opponents feel like Reaper was unstoppable.

THE REAPING
  • Healing received from dealing damage reduced from 50% to 40%

SOLDIER: 76

Developer Comments: This change should potentially allow Soldier: 76 to kill an enemy hero one shot sooner. Reducing the time between when you use Sprint and when you can fire should make the ability more fluid and responsive. Giving Tactical Visor the ability to target Junkrat’s RIP-Tire and Baptiste’s Immortality Field drone is a quality of life improvement, since these are both critical targets.

PULSE RILE
  • Damage increased from 19 to 20
SPRINT
  • Delay before you can fire the weapon after using Sprint reduced from .5 to .3 seconds
TACTICAL VISOR
  • Can target RIP-Tire and Immortality Field

SOMBRA

Developer Comments: The cooldown on Hack often made it feel less effective to target health packs instead of players. This will make both health packs and players viable targets for hacking.

HACK
  • Cooldown is reduced by half when hacking a health pack
  • Changed the visual appearance to more clearly indicate when something has been hacked

SYMMETRA

Developer Comments: This will allow Symmetra to more consistently reach peak damage output from her Photon Projector.

PHOTON PROJECTOR
  • Primary Fire’s damage ramps up 20% faster

TORBJÖRN

Developer Comments: Torbjörn’s survivability was a bit low, so we’ve shifted some power from his Overload ability to his base health.

GENERAL
  • Base health increased by 50 armor (250 maximum health)
OVERLOAD
  • Armor gain reduced from 150 to 100

WIDOWMAKER

Developer Comments: Infra-Sight had no counter to its effect, so it now ends when Widowmaker dies. To balance out its higher risk of use, Infra-Sight now reveals enemy health bars to Widowmaker’s team.

INFRA-SIGHT
  • Reveals enemy health bars
  • Now canceled on death

WRECKING BALL

Developer Comments: This will make Adaptive Shield a more powerful survival tool, since being forced out of Roll mode left Wrecking Ball more susceptible to fire.

ADAPTIVE SHIELD
  • No longer cancels Roll mode

ZARYA

Developer Comments: Zarya’s damage greatly increases when at high energy, while also gaining increased beam size and a larger explosion radius. This often allowed Zarya to deal too much damage and made the explosions from the Alternate Fire on her Particle Cannon nearly impossible to avoid. This change will still allow Zarya to deal a lot of damage, but makes it more difficult to actually apply the damage.

PARTICLE CANNON
  • Alternative Fire’s explosion radius changed to 2 meters, regardless of energy level

ZENYATTA

Developer Comments: Zenyatta’s Orb of Discord makes him a nearly irreplaceable support hero on your team. We’re reducing its impact for Zenyatta’s team, but increasing the potency of the Orb of Destruction to compensate for its lesser effect.

ORB OF DESTRUCTION
  • Damage increased from 46 to 48
ORB OF DISCORD
  • Effect reduced from 30% to 25%

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *